Wednesday, December 28, 2011

sambutan hari OKU,...

dikala kita bersenang2,...bermewah2an,...bersuka ria,...rupanya ramai insan yang memerlukan perhatian kita,....sebenarnya lama dh aku nk buat post ni tp disebabkan bz sgt hujung2 thn ni kan maklumla kerja kat unit kewangan ni xtau la nape bile hujung thn jerr mcm bz ckit,...kena styaback bagai,..
pada 10.12.2011 Jabatan Kebajikan Masyarakat Negeri Selangor telah mengadakan Sambutan OKU Peringkat Negeri Selangor Bersama Pertubuhan Sukarela Kebajikan di Rumah Insaniah Tun Dr Siti Hasmah,Petaling Jaya.....
meh layan gambar,...

ni pertandingan pakaian beragam,...suke aku tgk dorg ni,..sporting,..n pandai dorang bergaya,..

suke aku ngan costum ni,...ramai peminat ni,..tp x menang grand prize,..

sukaneka pon ade,...mmg terhibur la dorg,..suke tgk dorg klu dlm main sukan mmg sgt bersemangat,...

Tun Dr. Siti Hasmah sebagai tetamu kehormat untuk perasmian,...

menanti turn nk buat persembahan,...

ni dorang bermain alat muzik,...

walaupon kurang upaya tp suara dia sedap,...macam artis gitu,...

ramai yang datang dari seluruh daerah di selangor...
byk aktiviti dibuat kat sana aku ni bertugas sebagai urusetia guddies bag,..so x dpt nk amik byk gambar sgt coz teruja n leka melihat telatah n gelagat dorang ni,...

bila aku ade bersama2 dorang ni,..perasaan aku bercampur baur sedih gembira n macam2 la,...sedih tgk dorang yang kurang upaya ni,...gembira dpt menjadi sebahagian dpd mereka bekerja di Jabatan Kebajikan Masyrakat,..aku suka sgt kerja kat sini membantu orang susah, orang kurang upaya n macam2 la...
peringatan utuk diri aku sendiri n semua orang,..jgnla igt kita ni bagus sgt kerana disebalik kebagusan kita ade ketidakbagusan yang lain,...jgnla memandang rendah pada mereka yang kurang upaya kerana mereka pon  xnk di jadikan begitu,...dan sentiasala berigt setiap kejadian ade hikmah di sebaliknya,...


No comments:

 

© 2011 All Rights Reserved to my beautiful journey
Design with love byAzhafizah.Com